Гилдиите

СИБИЛА СЕРАФИМ Актриса

sibila-sn-emil-valev

Сибила, сн. Емил Вълев

 Сибила е лабораторна – нещо цветно, излязло от колба, избягало през отворен прозорец. А е драматична актриса. Има нещо серафимско в нея,  крехка е, ще се прекърши, изключено е  да яде, ако й подам  кроасан – сигурно ще ме удари през ръката. А пак повтарям – драматична актриса е. Ангелски красива е, докато драматичните й колежки, когато са красиви, са по другия начин красиви.  Сибила е на Възкресия Вихърова (НБУ).  Нейна възпитаничка е . Това донякъде обяснява склонността й да стои настрани от баналното, познатото. Десет години е работила на театрална сцена. Била е режисирана от Вили Цанков, Бойко Богданов, Галин Стоев, Стоян Камбарев. Била е на щат в Благоевградския  и Врачанския драматични  театри . Също в „Сълза и смях“…Оттогава е извън системата на      българската драма.

  1. Провалихте ли се като актриса?

–  Сигурно е така. Българската драма в театрите ме провали и аз се провалих също – като „щатна акртиса“, като“ актриса в проекти“, за които да се боря….. това не е за мен. Не и на всяка цена. Обичам Театъра. Казвате, че съм красива по друг начин, благодаря, вярвам ви – може това да ми  помогне и пак да се изправя  на крака след провала, красотата е необходима в театъра, в изкуството. Не бих отказала на нещо провокативно и различно, ако някой ми се довери,  бих го подкрепила с много труд, за да не го разочаровам.Благодарна съм на съдбата за срещата си с тези гении на българския театър, които изброихте във въпроса си. Кроасани закусвам редовно, напоследък ги предпочитам  поднесени в леглото с шоколад,  мммм….

  1. Сибила е певица, пианистка( класическо и джаз пиано). Не очаквайте от нея да се занимава с трапезна музика.  Тя  пее Гьоте, Лотреамон, Дюма-син в проекта „Les animaux sauvages”. В проекта  „Ad usum delphini“ на „Виолетов генерал” участва в  музикални композиции на Емил Вълев( завършил експериментални изкуства и живопис в Париж). Заглавието е вдъхновено от колекция от класически гръцки и латински текстове, използвани за образованието на сина на Луи XIV, покровител на изкуствата. Всичко това днес в България? Къде играете? Кой ви гледа? Скъпи ли сте?

 

sibila-1

Les animaux sauvages, с Насо Русков и Чарли, сн. Лубри

– Занимавам  са музикални проекти.  „Les animaux sauvages” това е върху което съм се концентрирала сега.  Музиката е моята религия в момента.  Харесва ми да пренасям театъра в музиката, литературата която обичам, фантазиите си….. и това да се превръща в звуци. Винаги съм експериментирала с гласа си, изпитвала съм границите на физическите си възможности , техниките, които съм ползвала и научила в театъра естествено се прехвълят в моите музикални проекти.  В момента вече е в печат албума  „Oberlicht” на   „Les animaux sauvages”.  Нашите представления са концертите ни. С Емил Вълев направихме концерти миналата година в рамките на „ Sofia Underground”, „Water  tower art fest”…Аз съм скъпа, и за това внимавам да не се продавам на евтини хора.

 

 

sibila-2

гиг на Les animaux sauvages в клуб Jules Verne

  1. Сибила участва в „София диша”, а нейният „ Paper Cake”, на какъвто и адрес да се мести по соцпричини,  е свърталище на „прокълнати” и „съвъкупляващи” се  с думи, ноти и палитри имена, на декаденти в най-красивия вариант  на думата.  Има ли смисъл от тази среда? Ражда ли тя? Кому е нужна тя? Ехо ли е ?

 – Разбира се, нужна е. Но трябва някой да я финансира. Paper Cakeостана в историята с чара на кокетно място и културна точка на писатели и артисти.  Участието ни в „София диша” беше акт на ентусиасти. Беше хубаво.  Тази среда роди други места,  радвам се, че стана така.  Това е ехото след нас.

 

  1. Сибила е актриса в театралния ъндърграунд, който прави своите акции в барове и почти клубни заведения из софийските квартали и предградия. Неотдавна тя демонстрира своя драматичен талант в представянията на пиесата „Брехт” от Тома Марков, заедно с автора и  с Тодор Пеев. Непременно ли трябва ъндърграунда да е финансово беден, за да е жив?  Изобщо, да продължаваме ли да мислим, че парите обричат изкуството на конвенционалност (дори световните изключения са малко), а финансовите притеснения отварят фонтанелите и посочените отгоре личности ни поднасят нови светове? Каква е вашата истина?

–  Финансовите притеснения не могат да провалят  новите светове, които трябва да се реализират в изкуството.  Артистите са богати хора. По-богати са от мутрите и новобогаташите. Ъндърграунда е избор, а не липса на финансови възможности. Никой от нас не е финансово стабилен, казвам го за себе си и хората, с които правя музика и театър.  Понякога липсват средства  да се купи нещо свързано с техниката, но от това се ражда  друга интерпретация и дори става по –интересно. Пълно е с любители с инструменти по-скъпи от нашите, но това не ги прави музиканти. Приятно ми беше да съм в рисковите ситуации на границата със скандала, докато имахме представления  на „Брехт” в някой бар. Не разбирам защо управляващите тази страна хора  пренебрегват кулtурата, не съм съгласна с недостойните хонорари и с бедността на хората…. това ме натъжава.

                                                                                                     К. Апостолова

 

(Сп.”Театър”, бр.4-6/2016)

Вашият коментар

